بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

نیترات عامل اپیدمی رفلاکس معده

چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰۶:۲۲ ب.ظ

تهران - رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد مطالعاتی درباره افزایش رفلاکس -برگشت غذا از معده به مری- انجام شده و بررسی ها نشان می دهد احتمالا یکی از عوامل شیوع این اپیدمی، نیترات موجود در آب و غذا است. یکی از عوامل اپیدمی رفلاکس در کشور، نیترات است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'رضا ملک زاده' روز سه شنبه در آیین افتتاح پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد، افزود: رفلاکس معده یکی از شایع ترین بیماری های گوارش کشور به شمار می رود بطوریکه 20 درصد مردم کشور این بیماری را دارند و مصرف این دارو زیاد است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مهم ترین عوامل شیوع بیماری رفلاکس معده در کشور، عارضه چاقی است.
رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد مصرف برخی غذاها، چای لیوانی، سس گوجه فرنگی و انواع غذاهای آماده از جمله سوسیس و کالباس موجب چاقی و نیز ابتلا به رفلاکس معده می شود.
ملک زاده گفت: مهمترین مساله در چاقی، پرخوری است؛ ایران در میان کشورهای منطقه از نظر بیماری های گوارش و کبد شناخته شده است.
وی افزود: بنابراین، این پژوهشکده در برنامه پنج ساله خود برنامه های پیشگیری از چند بیماری شایع گوارشی از جمله کبد چرب، سرطان مری، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و بیماری هپاتیت بی و سی را در دست اجرا دارد.
به گفته رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهمترین نشانه بیماری کبد چرب آن است که افراد با بالا رفتن سن دچار سکته های قلبی و مغزی می شوند بنابراین با کنترل بیماری کبد چرب در حقیقت از سکته ها نیز پیشگیری خواهد شد.
ملک زاده اظهار داشت: 50 درصد علل مرگ و میر در کشور مربوط به سکته های مغزی و قلبی است.
وی با اشاره به افزایش برخی سرطان ها از جمله سرطان پانکراس در کشور گفت: تاکنون روشی برای پیشگیری از سرطان های مری و معده در جهان یافت نشده است و ما در حال انجام طرح های تحقیقاتی برای یافتن این روش ها هستیم.
رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با تولید قرص پلی پیل polypill توانسته ایم حداقل تا 50 درصد مرگ و میرهای بیماری های قلبی و عروقی را در جامعه کاهش دهیم و این طرح اکنون نیز ادامه دارد.
ملک زاده یادآور شد تاکنون 110 فوق تخصص گوارش و کبد در دانشگاه علوم پزشکی تهران تربیت شده اند.
وی خاطرنشان کرد این پژوهشکده با 46 دانشگاه خارجی و 28 دانشگاه داخلی همکاری مشترک در زمینه انتشار مقاله های علمی دارد ؛ این پژوهشکده دارای بیشترین میزان تقدیرها در خاورمیانه در زمینه انجام تحقیقات علمی مرتبط با بیماری های گوارشی است.
ساختمان پژوهشکده بیماری های گوارش در سه بخش سرطان های گوارشی و کبدی، بیماری های خودایمنی و حرکتی لوله گوارش و بیماری های کبد، لوزالمعده و مجاری صفراوی در 400 متر مربع با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی، افتتاح شد.
این ساختمان شامل بخش سرپایی، کلینیک فعال بیماران هپاتیت و دارای پیشرفته ترین سیستم های گوارشی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۳۰
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی