بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

یکی از مثل هایی که هم چنان در ادبیات محاوره ای مردم به کار می رود و جایگاه خویش را هنوز در میان احاد مردم از پیر گفته تا جوان حفظ کرده است ضرب المثل معروف"بهت می گم یه من ماست چقدر کره داره"است. نکته ای که در این ضرف المثل خودنمایی می کند طریقه تهیه کره است.همان گونه که می دانیم امروزه با گسترش در صنعت تغذیه و مکانیزه شدن شیوه های تولید محصولات غذایی هر روزه شاهد آن هستیم که محصولی جدید به بازار .......

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۰ ، ۲۰:۴۲
حامد حمزه نژاد
شب آرامی بود
می روم در ایوان، تا بپرسم از خود
زندگی یعنی چه؟
مادرم سینی چایی در دست
گل لبخندی چید ،هدیه اش داد به من
خواهرم تکه نانی آورد ، آمد آنجا
لب پاشویه نشست
پدرم دفتر شعری آورد، تکیه بر پشتی داد
شعر زیبایی خواند ، و مرا برد،  به آرامش زیبای یقین
:با خودم می گفتم 
زندگی،  راز بزرگی است که در ما جاریست
زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست
رود دنیا جاریست
زندگی ، آبتنی کردن در این رود است
وقت رفتن به همان عریانی؛ که به هنگام ورود آمده ایم
دست ما در کف این رود به دنبال چه می گردد؟
هیچ!!!
زندگی ، وزن نگاهی است که در خاطره ها می ماند
شاید این حسرت بیهوده که بر دل داری
شعله گرمی امید تو را، خواهد کشت
زندگی در همین اکنون است
زندگی شوق رسیدن به همان
فردایی است، که نخواهد آمد
تو نه در دیروزی، و نه در فردایی
ظرف امروز، پر از بودن توست
شاید این خنده که امروز، دریغش کردی
آخرین فرصت همراهی با، امید است
زندگی یاد غریبی است که در سینه خاک
به جا می ماند
زندگی ، سبزترین آیه ، در اندیشه برگ
زندگی، خاطر دریایی یک قطره، در آرامش رود
زندگی، حس شکوفایی یک مزرعه، در باور بذر
زندگی، باور دریاست در اندیشه ماهی، در تنگ
زندگی، ترجمه روشن خاک است، در آیینه عشق
زندگی فهم نفهمیدن هاست
زندگی، پنجره ای باز، به دنیای وجود
تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست
آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست
فرصت بازی این پنجره را دریابیم
در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پر مهر نسیم
پرده از ساحت دل برگیریم
رو به این پنجره، با شوق، سلامی بکنیم
زندگی، رسم پذیرایی از تقدیر است
وزن خوشبختی من، وزن رضایتمندی ست
زندگی، شاید شعر پدرم بود که خواند
چای مادر، که مرا گرم نمود
نان خواهر، که به ماهی ها داد
زندگی شاید آن لبخندی ست، که دریغش کردیم
زندگی زمزمه پاک حیات ست، میان دو سکوت
زندگی ، خاطره آمدن و رفتن ماست
لحظه آمدن و رفتن ما، تنهایی ست
من دلم می خواهد
قدر این خاطره را دریابیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۰ ، ۲۰:۳۸
حامد حمزه نژاد

تهران - رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد مطالعاتی درباره افزایش رفلاکس -برگشت غذا از معده به مری- انجام شده و بررسی ها نشان می دهد احتمالا یکی از عوامل شیوع این اپیدمی، نیترات موجود در آب و غذا است. یکی از عوامل اپیدمی رفلاکس در کشور، نیترات است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'رضا ملک زاده' روز سه شنبه در آیین افتتاح پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد، افزود: رفلاکس معده یکی از شایع ترین بیماری های گوارش کشور به شمار می رود بطوریکه 20 درصد مردم کشور این بیماری را دارند و مصرف این دارو زیاد است.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مهم ترین عوامل شیوع بیماری رفلاکس معده در کشور، عارضه چاقی است.
رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد مصرف برخی غذاها، چای لیوانی، سس گوجه فرنگی و انواع غذاهای آماده از جمله سوسیس و کالباس موجب چاقی و نیز ابتلا به رفلاکس معده می شود.
ملک زاده گفت: مهمترین مساله در چاقی، پرخوری است؛ ایران در میان کشورهای منطقه از نظر بیماری های گوارش و کبد شناخته شده است.
وی افزود: بنابراین، این پژوهشکده در برنامه پنج ساله خود برنامه های پیشگیری از چند بیماری شایع گوارشی از جمله کبد چرب، سرطان مری، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و بیماری هپاتیت بی و سی را در دست اجرا دارد.
به گفته رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، مهمترین نشانه بیماری کبد چرب آن است که افراد با بالا رفتن سن دچار سکته های قلبی و مغزی می شوند بنابراین با کنترل بیماری کبد چرب در حقیقت از سکته ها نیز پیشگیری خواهد شد.
ملک زاده اظهار داشت: 50 درصد علل مرگ و میر در کشور مربوط به سکته های مغزی و قلبی است.
وی با اشاره به افزایش برخی سرطان ها از جمله سرطان پانکراس در کشور گفت: تاکنون روشی برای پیشگیری از سرطان های مری و معده در جهان یافت نشده است و ما در حال انجام طرح های تحقیقاتی برای یافتن این روش ها هستیم.
رییس پژوهشکده بیماری های گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با تولید قرص پلی پیل polypill توانسته ایم حداقل تا 50 درصد مرگ و میرهای بیماری های قلبی و عروقی را در جامعه کاهش دهیم و این طرح اکنون نیز ادامه دارد.
ملک زاده یادآور شد تاکنون 110 فوق تخصص گوارش و کبد در دانشگاه علوم پزشکی تهران تربیت شده اند.
وی خاطرنشان کرد این پژوهشکده با 46 دانشگاه خارجی و 28 دانشگاه داخلی همکاری مشترک در زمینه انتشار مقاله های علمی دارد ؛ این پژوهشکده دارای بیشترین میزان تقدیرها در خاورمیانه در زمینه انجام تحقیقات علمی مرتبط با بیماری های گوارشی است.
ساختمان پژوهشکده بیماری های گوارش در سه بخش سرطان های گوارشی و کبدی، بیماری های خودایمنی و حرکتی لوله گوارش و بیماری های کبد، لوزالمعده و مجاری صفراوی در 400 متر مربع با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی، افتتاح شد.
این ساختمان شامل بخش سرپایی، کلینیک فعال بیماران هپاتیت و دارای پیشرفته ترین سیستم های گوارشی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۰ ، ۱۸:۲۲
حامد حمزه نژاد

در راستای تدوین برنامه های 5 ساله 90 ، شبکه بهداشت درمان بافت برای اولین بار با حضور مسئولین ادارات آب و فاضلاب روستایی –شهری-محیط زیست-هلال احمر-تأمین اجتماعی-تربیت بدنی و سایر ادارات برنامه 5 ساله را که منطبق با اهداف قانون وزارت بهداشت و درمان بود در دستور کار خود قرار داد و این برنامه به تدوین رسید.اعضای شرکت کننده از شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بافت آقای دکتر شکوهی و خانم دکتر نصیری بودند.


                                               

                                             

به نقل از :

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان-روابط عمومی شهرستان بافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۰ ، ۱۷:۲۷
حامد حمزه نژاد


دوستهای عزیزم سلام

این مطلبی که براتون مینویسم را لطفا با دقت تا انتها بخونید
سه هفته پیش یعنی حدودا اوایل مرداد سال نود ،متاسفانه در سوگ خواهر یکی از دوستان قدیمیم نشستیم، دختری که دکترای معماری داشت و در چندین دانشگاه تدریس میکرد، پیانو را به زیبایی مینواخت و از همه مهمتر دو تا بچه داشت
 دو سال و نیمه و 6 ساله این خانم دکتر بعد از خوردن شاتوت دجار افت شدید فشار خون میشه بطوری که به بیمارستان منتقلش میکنند وقتی رسیده بوده بیمارستان به قدری کبود شده بوده که پزشکها فکر میکنن در اثر ضرب و شتم به این حال افتاده و بعد از چند ساعت به اغما میره و کمتر از یک هفته بعدش برای همیشه از پیش ما میره اولش همه به سمی بودن شاتوتها مشکوک میشند، علی رغم اینکه هیچ آدم عاقلی درخت توت و شاتوت و امثالهم را سمپاشی نمیکنه، ولی نتایج کالبد شکافی هیچ چیزی را نشان نمیده و بدون اینکه جواب مشخصی به خانواده او داده بشه مرگ مشکوک گزارش میشه حالا بعد از سه هفته با پیگیریهایی که خانواده اش کرده اند و مکاتباتی که با دوستان پزشکشون که خارج از کشور هستند انجام دادند متوجه شدند که تابستان امسال سی مورد مشابه در امریکا گزارش شده که دقیقا با همین مشخصات مردند و آلمان اولین کشوری بوده که متوجه این بیماری جدید و ناشناخته شده و ظاهرا اسمش مسمومیت نیکولای است و هنوز هیچ پادزهری براش پیدا نشده از همه بدتر اینکه ظاهرا این بلا بر سر دو کوک سه ساله و شش ساله یک خانواده دیگه هم توی همین ایران خودمون اومده که به فاصله چهل روز از همدیگه فوت شدند و هنوز هیچ احدی توی هیچ خبر گزاری این  موضوع را منتشر نکرده مشخص نیست که چه چیزی باعث مسمومیت این افراد با شاتوت میشه ولی یکی از پزشکها گفته قدرت مسمومیت در حد مسمومیت با مرگ موش است شاید این هم یکی از اون مواردی باشه که این روزها به محصولات وارداتی چینی مربوط میشه، شاید بذر این گیاهها آلوده بوده یا، نمیدونم والا به هر حال از همه شما خواهش میکنم با انتشار این خبر به بقیه، جلوی از بین رفتن بقیه دوستان و هموطنانمون را بگیریم امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید --

ارسال شده توسط دوست خوبم : سید مجتبی میرحسینی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۰ ، ۱۴:۴۳
حامد حمزه نژاد

سلام دوستان  عزیزم.

میخوام مطلبی رو براتون بذارم که هر چند ربطی به بهداشت محیط نداره ولی کاملا به انسانیت ربط داره !!!!!!

حادثه ای نه چندان غریب در کشور خودمون و در رابطه با خانواده ای که زندگی خودشونو میکردند. موضوع را در ادامه مطلب بخوانید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۰ ، ۲۰:۰۲
حامد حمزه نژاد