بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است



مسوول دبیرخانه دایمی شورای منطقه‌ای دریاچه ارومیه گفت: خشکی دریاچه ارومیه تا پاییز امسال به ۶۰ درصد می‌رسد.

حجت جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با ادامه روند تبخیر آب تاپایان فصل آتی تراز دریاچه ارومیه به پایین ترین حد خود در یکصد سال گذشته خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تراز این دریاچه ۳۷ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه در سال گذشته می‌باشد که این امر نشان دهنده عمق مشکلات در دریاچه ارومیه است.

جیاری در ادامه با اشاره به پیامدهای ناگوار خشک شدن دریاچه ادامه داد: ‌یکی از مهم‌ترین پیامدهای آن کاهش گردشگری در حوزه دریاچه ارومیه است که این امر ضربه‌های جبران ناپذیری بر پیکره گردشگری استان زده است.

این مقام مسوول از بین رفتن پلاژها و مجتمع‌های گردشگری را از تاثیرات مهم پس روی آب این دریاچه زیبا در شمالغرب کشور عنوان کرد.

جباری همچنین از کاهش سطح آبهای زیرزمینی به دلیل عدم وجود بارندگی‌های مناسب و تغذیه نشدن سفره‌های زیرزمینی در سالهای اخیر دراستان خبر داد و گفت: به همین دلیل در این مدت شاهد کاهش روزافزون فعالیت‌های کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیه بوده ایم که بسیار نگران کننده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۰ ، ۱۲:۳۲
حامد حمزه نژاد

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در نظر دارد با مشارکت انجمن علمی بهداشت محیط ایران چهاردهمین همایش ملی بهداشت محیط را در آبان ماه 90 برگزار نماید...

برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۰ ، ۲۰:۱۳
حامد حمزه نژاد

بیمارستان نهادی است بسیار ضروری که برای تداوم حیات و حفظ جان انسانها و بازگشت به تندرستی به تدریج در زندگی انسانها پدیدار گشته و همراه با تکامل علوم و فنون و مهارتها ، پس از گذشت سالیان دراز به شکل امروزی درآمده است. که در جوامع مختلف نیز با توجه به وضعیت اقتصادی آن جامعه و انتظارات گیرندگان خدمات ، شاهد تفاوت های فراوانی در بین بیمارستانها می باشیم و نکته قابل توجه اینکه ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۱
حامد حمزه نژاد
جهت آگاهی از وسعت دایره لغات انگلیسی خود وارد لینک زیر شده و به سوالات در سه مرحله جواب دهی



http://testyourvocab.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۰ ، ۱۹:۴۲
حامد حمزه نژاد
پس از مدت تقریبا 6 ماه از شروع نظر سنجی در خصوص سوال نظر سنجی (

قرار گرفتن بهداشت محیط در زیر مجموعه کدام سازمان بهتر است؟
)

امروز می خوام نتیجه نظر سنجی رو به اطلاع شما دوستان اعلام کنم

نظام مهندسی     %84

نظام بهداشت       %16

با توجه به نتیجه نظر سنجی به نظر میرسه دوستان بهداشت محیط با توجه به نوع دروسی که در طول دوره لیسانس میخونن ترجیح میدن زیر مجموعه مهندسی رو انتخاب کنن


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۰ ، ۱۸:۵۲
حامد حمزه نژاد


همکار گرامی :
مستدعی است جهت اگاهی و پیگیری دیگر همکاران از حقوق خود این متن را کپی و یا به ادامه رفته و توسط ابزارکهای انتشار که در پایان مطلب وجود دارد مطلب را در اختیار سایر همکاران خود و دیگر واحدها قرار دهید.
 
کارکنان قراردادی ، پیمانی و رسمی غیر هیأت علمی شاغل در دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور
 
موضوع : پیگیری و مطالبه  بدون انقطاع فوق العاده حق جذب هیأت امناء جهت کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور
ســـــلام علیکم ً
همکاران عزیز و ارجمند سخت کوش و پر تلاش غیر هیأت علمی شاغل در دانشگاههای علوم پزشکی ، همانطور که استحضار دارید پس از پیگیریهای بی وقفه و ارسال نامه های حق طلبانه کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی از سراسر کشور، ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد طی نامه شماره 33271 مورخ 25/2/90 به وزیر محترم بهداشت و درمان سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی بطور صریح دستور پرداخت فوق العاده جذب را به کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی صادر فرمودند بلکه تا حدودی تفاوت حقوق کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی با کارکنان وزارت علوم و سایر وزارتخانه ها هر چند ناچیز ترمیم گردد اما متأسفانه در کمال ناباوری شاهد بوده ایم که علیرغم اطلاع رسانی در سایت وزارت بهداشت و امیدواری و ذوق زدگی کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی ، پرداخت فوق العاده مذکور از دستور کار هیأت امنای وزارت بهداشت و درمان و دانشگاههای علوم پزشکی در دو نوبت متوالی خارج شده است. بسی جای تأسف است که به محض تصویب هر گونه فوق العاده اعم از (مخصوص ، جذب و ..... ) با ارقام نجومی برای کارکنان هیأت علمی (به زعم کلیه کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی به دلیل ذینفع بودن مسئولین وزارت بهداشت و درمان و مسئولین دانشگاههای علوم پزشکی که هیأت علمی می باشند) در اسرع وقت اجرا گردیده حتی کارکنان انتصابات دانشگاهها را مجبور نموده اند که احکام حقوقی نجومی اعضای هیأت علمی در خارج ساعات اداری بطور شبانه و در اسرع وقت صادر گردد. اما وقتی که نوبت به کارکنان غیر هیأت علمی فرا می رسد به بهانه های مختلف مثل کمبود بودجه و ......... قضیه کاملاً فراموش می شود و تازه پس از پیگیریهای مداوم کارکنان غیر هیأت علمی با هزار گونه وعده و وعید و منّت و تأذّی آن را به خاک مالیده تقدیم نمایند. در قضیه فوق الذکر که قصد ادای حقوق کارکنان را داشتند دیدیم که چگونه عمل کردند......
همکار محترم غیر هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی در سراسر کشور از جنابعالی و سرکار عالی انتظار و استدعا داریم که در انتظار پیگیریهای دیگران نباشید و احیانا صرفا یک یا دو نفر نامه ای تنظیم کرده دیگران در ذیل یا پشت نامه مبادرت به امضاء نمایند، دیگر این گونه نامه نگاری و با این سبک به تنهایی جواب نمی دهد. از شما همکار محترم استدعا دارم به تنهایی مثل یک ستاد عمل نمائید و هر کدام از شما با توجه به توان، خلاقیت و پشتکاری که دارید از طرق مختلف (رسانه ها مثل صدا و سیما ، روزنامه ها و ...) پیگیر حقوق خود و دیگر همکارانتان باشید مگر نه این است که همکاران غیر هیأت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی در قیاس با کارکنان سایر وزارتخانه ها دارای مدارک علمی و مدارج تحصیلی بسیار بالاتری می باشند (و بالعکس نازلترین و کمترین حقوق را دریافت می کنند) بنابراین بر شما همکار گرامی، یعنی تک تک شما همکاران فرض و واجب است که رنج نامه ای تنظیم و هر کس در خور توان خود نامه ای تنظیم نماید و مطالبه حق مشروع خود را به رئیس و معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان و شهر خود ، وزیر محترم بهداشت ، ریاست محترم جمهوری، ریاست محترم و نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در محل سکونت، رئیس محترم بازرسی کل کشور و دفتر مقام معظم رهبری ارسال نمایند و در ذیل رنج نامه خود فرضا ذکر نمایید یکی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی .... یا کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ... با این تفاسیر لازم است هزاران هزار نامه از سوی آحاد و تک تک کارکنان غیر هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی همچون امواج خروشان گسیل گردد و ندای حق طلبانه و مظلومانه کارکنان را به مسئولین محترم ابلاغ نماید. از شما همکار گرامی می خواهم که خود شخصا نامه ای هر چند مختصر و کوتاه به گونه ای که معنی و مضمون حق طلبانه شما را برساند حتی شده در یک سطر (اگر امکانات نبود نیازی به تایپ هم ندارد) تنظیم نموده و ارسال نمائید از سایر همکاران خود نیز بخواهید که هر فردی نامه ای نگاشته ارسال نماید و این امر تا احقاق حق باید امتداد یابد. همکار گرامی اگر در احقاق حق خود تلاش ننمائید مطمئن باشید مطابق فرمایش معصومین علیهم السلام در پیشگاه خداوند و خانواده و فرزندان خویش چه در دنیا و چه در آخرت مسئول خواهید بود و مظلومی که حق خود را مطالبه نکند و در پی احقاق حق خود تلاش و کوشش وقف ناپذیر ننماید در آخرت در کنار ظالم مورد مؤاخذه قرار خواهد گرفت و چه ناگوار است که اگر تک تک ما تلاش ننمائیم مصداق خسر الدنیا و الآخره خواهیم بود که علاوه بر زیان مادی در دنیا که هم اکنون متحمل آن هستیم باید در انتظار عقوبت اخروی بواسطه عدم مطالبه حقوق خود نیز باشیم.
 
کارکنان غیر هیأت علمی و همکاران شما در دانشگاههای علوم پزشکیبه ادامه رفته و توسط ابزارکهای انتشار که در پایان مطلب وجود دارد مطلب را در اختیار سایر همکاران خود و دیگر واحدها قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۰ ، ۱۷:۴۰
حامد حمزه نژاد
این روزها با گرم شدن هوا بازار فروش انواع آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار داغ‌تر از همیشه شده است. اما پرسش اینجاست آب‌های معدنی طعم‌دار و گازدار تا چه حد طبیعی و سالم هستند؟ آیا می‌توان آنها را جایگزین آب مصرفی روزانه کرد؟
آب معدنی همان آب چشمه است که با عبور از طبقات و لایه‌‌های کوه‌ها به طور طبیعی تصفیه و هنگامی که به سطح زمین می‌رسند به جوش و خروش درآمده و اکسیژن فراوانی دریافت می‌کنند. این نوع آب‌ها به دلیل گذر از سنگ‌های معدنی حاوی املاح زیادی چون کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و... بوده و طعم و مزه بهتری نسبت به آب‌های لوله‌کشی داشته و یک نوشیدنی سالم و طبیعی به شمار می‌روند. اما در مورد نسل جدید آب‌های معدنی باید گفت این آب‌ها در اثر افزودن طعم و گاز تا حدود زیادی شبیه نوشابه‌های گازدار می‌شوند، با این تفاوت که فاقد کالری بوده و رنگ خاصی ندارند. بنابراین به دلیل مضرات مواد طعم‌دهنده و گاز افزوده شده نمی‌توان گفت که این نوشیدنی بی‌ضرر است.
زیان ناشی از مصرف آب‌های طعم‌دار
این نوع آب‌ها را اغلب با اسانس، طعم‌دار می‌کنند. معمولا اسانس‌ها از منابع طبیعی استخراج می‌شوند و برای سلامت انسان مخاطره‌آمیز نیستند. اما مشکل آنجاست که استخراج این مواد همیشه از منابع طبیعی امکانپذیر نیست و در صنعت برای ساخت آنها از صدها ماده شیمیایی استفاده می‌شود. این نوع طعم‌دهنده‌ها ممکن است لحظاتی از زندگی شما را شیرین و دلچسب کنند، ولی اغلب شامل ترکیبات نامطلوبی هستند که در کوتاه‌مدت خصوصا در کودکان حساسیت‌های شدید و بیماری‌های نامعلوم و در درازمدت اثرات سوئی بر کلیه و کبد داشته و منجر به اختلال در عملکرد این دو عضو می‌شوند.

متخصصان تغذیه مصرف این آب‌‌ها را برای کودکان زیر 5 سال توصیه نمی‌کنند، زیرا سیستم ایمنی و اعضای سم‌زدای کودکان در این سنین در حال کامل شدن بوده و بهتر است هیچ ماده مصنوعی در این دوران وارد بدن خردسال نشود.

زیان ناشی از مصرف آب‌های گازدار
معمولا این نوع آب‌ها را به واسطه گار کربنیک گازدار می‌کنند. این گاز حالت کف‌دار و جوشان به نوشیدنی داده و به دلیل ایجاد طعم ترش و اسیدی یک ویژگی‌ حسی مطلوب در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند، اما متاسفانه این طعم به ظاهر مطلوب می‌تواند سریعا خون را اسیدی و عوارض نامطلوبی ایجاد کند.
با اسیدی شدن خون به ناچار کلسیم که خاصیت قلیایی داشته از استخوان‌‌ها کشیده می‌شود تا بتواند اسید مازاد را خنثی کند. این عامل به میزان زیادی باعث پوکی بافت استخوان می‌شود. از سوی دیگر کلسیم آزاد شده در کلیه رسوب می‌کند و منجر به بروز سنگ کلیه و ایجاد فشاری مضاعف بر این عضو می‌شود. در ضمن این نوشیدنی گازدار با رقابت با اسید هیدروکلریک معده عملکرد این عضو را تحت تاثیر قرار داده و معده را ناکارآمد می‌کند. در نتیجه غذا گوارش نیافته باقی می‌ماند و سبب سوءهاضمه و نفخ می‌شود. افرادی که مشکلات گوارشی، سوزش سر دل و زخم معده دارند باید از خوردن نوشیدنی‌‌های گازدار بپرهیزند. خوب است بدانید این اسید می‌‌تواند موجب پوسیدگی و فرسایش مینای دندان شود. پس هرگاه هوس نوشیدنی‌های گازدار می‌کنید از نی استفاده کنید تا تماس مستقیم نوشابه با دندان‌ها به حداقل برسد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۰ ، ۱۰:۲۴
حامد حمزه نژاد

براساس آزمایش نیترات آب تهران، آب برخی مناطق شهر ری ۱۰ برابر مناطق دیگر تهران نیترات دارد ولی آلودگی نیترات جنوب تهران هنوز در حد استاندارد است. به گزارش خبر آنلاین، کاظم ندافی، مدیر کل مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت می گوید:" با پیگیریهای وزارت بهداشت ۳۰ چاه آلوده در جنوب تهران پلمپ شدند و ۶ دستگاه پیشرفته در این منطقه نصب شده که آب آشامیدنی مردم را تصفیه می کند." به گفته آقای ندافی هنوز دو شرکت خصوصی آبرسانی در مناطق جنوبی تهران فعالیت دارند که از نظر وزارت بهداشت، آب تحویلی آنها آلوده است. وزارت بهداشت از این شرکتها به دادگاه شکایت کرده و پرونده آنها در دست بررسی است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۰ ، ۱۷:۱۰
حامد حمزه نژاد