بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

آلودگی هر روز بیشتر از دیروز

کرمانیها دلشان، خوش است که شهرشان دود و دم کُشنده تهران را ندارد؛ در حالی که این گونه نیست هم اکنون علاوه بر آلاینده های صنعتی، وقوع گاه و بیگاه پدیده گردوغبار در کنار نبود برنامه ای جامع برای مهار آلودگی، وضعیت هوای این کلانشهر را به مرز هشدار رسانده است.

آلودگی هوای شهر کرمان به نظر می رسد به اندازه ای از خود خسارت به جای گذاشته باشد که مسئولین بخواهند آن را جدی بگیرند.

در حال حاضر وجود کارخانه ها و معادن روباز در نقاط مختلف و از طرفی تردد خودروهای بیشمار در خیابانهای شهر کرمان که اتفاقا تعدادشان روز به روز هم در حال افزایش است موجب شده تا در ساعات مختلف شبانه روز ذرات و گازهای آلاینده ای که سمی مهلک برای ریه های شهر و شهروندان به حساب می آیند در هوا پراکنده باشد؛ گردوغبار و ذراتی که از دودکش کارخانجات خارج می شود، از یک سو و گازهای آلاینده شامل مونوکسیدکربن، ترکیبات گوگرد و اکسید نیتروژن از سوی دیگر دست به دست هم می دهند تا در نهایت، وضعیت آلودگی هوایی که کرمانیها استشمام می کند را به مرحله هشدار برسانند.

منبع : 

گرین بلاگ

http://greenblog.ir/index.php/archives/13904

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۱ ، ۱۳:۲۶
حامد حمزه نژاد



دریاچه ارومیه

بسیاری از حامیان محیط زیست، سیاست های دولت را عامل خشک شدن فزاینده دریاچه ارومیه می دانند

گزارش ها از شهر ارومیه، حاکی از برخورد پلیس با تجمع عده از مردم در اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه و دستگیری تعدادی از معترضان است.

این تجمعات در شرایطی انجام شده که فرمانداری ارومیه در اطلاعیه ای صدور مجوز برای برگزاری تظاهرات را رد کرده و برگزاری هرگونه گردهم‌آیی در این روز را غیرقانونی دانسته است.

با این حال، گزارش های رسیده حکایت از برگزاری تجمعات اعتراضی از ساعت ۷ بعد از ظهر دوشنبه اول خرداد (۲۱ مه) و حضور چند صد نفر از معترضان در این تجمعات دارد.

گروهی از فعالان مدنی و مدافعان محیط زیست در آذربایجان، پیشتر در فراخوانی از مردم خواسته بودند تا برای اعتراض به سیاست های دولت در ارتباط با دریاچه ارومیه، امروز دست به تجمع اعتراضی بزنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۱ ، ۱۲:۲۷
حامد حمزه نژاد