بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

رفرنس آزمایش آب و فاضلاب

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ

در زمینه آزمایشات شیمیایی همیشه اولین توصیه  کتاب لاتین «استاندارد متد برای آزمایشات آب و فاضلاب» متعلق به انجمن امور آب آمریکا (AWWA) هستش که در آزمایشات مختلف شیمیایی، هیچ سئوالی رو برای محقق بی پاسخ نمی ذاره و من مطالعه اون رو به افرادی که در حال کار بر روی پروژه های سنگین و حساس دانشجویی و یا پایان نامه هستن، توصیه می کنم. البته این توصیه بسیاری از اساتید اهل فن هم هست و در اعتبار این کتاب شکی وجود نداره.

اما اگر به دنبال یک رفرنس فارسی معتبر باشید، کتاب «راهنمای آزمایش آب و فاضلاب»، تالیف دین آدامز و ترجمه خانم دکتر صادقی (از انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست) میتونه تا حد زیادی کمکتون کنه اما مطمئناً نمیتونه جایگزین استاندارد متد باشه.

در مورد آزمایشات میکروبی استاندارد متد گاهی حاوی مطالب کاربردی و مطلوبیه، مثلاً در زمینه رنگ آمیزی گرم و نظایر اون اما در برخی آزمایشات که نیاز به محیط کشتهای خاصی دارن، به جای معرفی محیط کشتهای تجاری و متداول موجود در بازار، ترکیبات اون ها رو ذکر کرده که گاهی باعث سردرگمی محقق میشه. البته اون طور که شنیدم در آخرین ویرایش استاندارد متد، این مشکل مرتفع شده اما ادیشن بیستم همچنان دچار این نقیصه است. برای همین کتاب میکروبیولوژی آب و فاضلاب خانم دکتر میترا غلامی در این مورد میتونه بهتون کمک کنه. 


لینک دریافت مجموعه استانداردهای آب و فاضلاب موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی      

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۱۲
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۱)

۱۰ آذر ۹۱ ، ۲۰:۵۴ سمانه کریمی
سلام وبلاگتونو خوندم مطالب جالبی رو مطرح کردید ولی به نظر من به روزترش کنید و براتون آرزوی موفقیت میکنم




سلام
از توجهتون ممنون .انشا ا... در اولین فرصت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی