بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است


مقدمه

ورمز(verms) در لاتین به معنای کرم است و ورمی­کمپوست (VERMICOMPOSTING) اساساً به معنای کود بوجود آمده از کرمها می­باشد.

در طبیعت همه موجودات زنده در نهایت از بین می‌روند و بدن آنها متلاشی می‌گردد. در ورمی‌کمپوست شما این فرآیند متلاشی و نابودی را تسریع می‌نمایید، محصول نهایی غنی‌تری را بدست خواهید آورد به نام ورم کستینگ(VORM CASTING) که مدفوع و ضایعات کرم می‌باشد.

ورمی‌کمپوست در تمام طول سال یعنی در تمام طول زمستان در داخل کارگاه و در تابستان در بیرون از کارگاه قادر است کود تولید نماید.

مصرف ضایعات ارگانیکی توسط کرمهای خاکی یک روش مثمر اکولوژیکی است که بسیاری از ضایعات مواد را به یک محصول مفید از نظر زیست محیطی مبدل می‌سازد.

چند نوع کرم خاکی وجود دارند که برای سود تجاری مورد استفاده قرار گرفته‌اند که  نوع زیر مورد نظر است.

RED WIGGLER کرم قرمز بارانی یا کرم کود (آیزینیا فوتیدا) EISENIA FOETIDA  

محاسبات پروژه

برای یک تن زباله شهری در روز 2 میلیون عدد کرم مورد نیاز است که بر این اساس کلیه هزینه‌های پروژه اعم از هزینه‌های ثابت، خرید ( واردات )، هزینه‌های استهلاک، خرید ماشین‌آلات، هزینه نگهداری و کارکنان بررسی و در نتیجه هزینه سرمایه‌گذاری لازم محاسبه شده است و حدود سود حاصل از اجرا را برآورد کرده و در نتیجه برگشت سرمایه را مشخص کرده و نرخ برگشت سرمایه بدست آمده است.

  

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۰ ، ۲۱:۲۴
حامد حمزه نژاد

 

ق

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۰ ، ۲۰:۰۱
حامد حمزه نژاد
IRANALIVE.IR - گروه اینترنتی ایران الایو

میزان شکر در مواد غذایی مختلف مورد بررسی قرار داده شده که در ادامه میتوانید ببنید .....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۰ ، ۲۰:۳۰
حامد حمزه نژاد

  به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه‌ وزارت کشور در سال ‌86 را مبنی بر اینکه استفاده از قلیان در قهوه‎خانه‎ها مجاز است و فرماندهی انتظامی فقط از ارائه قلیان با تنباکو‌های اسانس‌ دار در قهوه‌خانه‌ها جلوگیری کند، غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.براساس این گزارش،در متن رای شماره ‌311 هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است، مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ‌15 شهریورماه 1385 و آیین‎نامه اجرایی قانون مذکور، عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع اعلام شد و به موجب ماده ‌18 قانون مزبور، تصویب آیین‎نامه اجرایی قانون به هیات وزیران محول شده است. براساس مواد متن رای شماره 311 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، هیات وزیران نیز به موجب بند ‌8 ماده‌ یک آیین‎نامه اجرایی قانون، قهوه‎خانه‎ها را در زمره اماکن عمومی قلمداد کرده است. در قانون و آیین‎نامه اجرایی آن بین توتون و تنباکوی اسانس‌دار و فاقد اسانس تفاوت و تفکیکی لحاظ نشده است. بر اساس نامه شماره ‌11/‌1/‌160101مورخ هفتم اسنفدماه ‌1386 وزیر وقت کشور مبنی بر مجاز بودن ارایه قلیان در قهوه‎خانه‎ها و ممنوعیت عرضه‌ قلیان صرفا با توتون‌های اسانس‌دار به دلیل اینکه عرضه قلیان در قهوه‎خانه‎ها با هر نوع توتون و تنباکو توسط قانونگذار منع شده است، با استناد به بند یک ماده ‌19 و ماده ‌42 قانون دیوان عدالت اداری، رای به ابطال آن حکم صادر و اعلام می‎شود.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۰ ، ۲۰:۱۹
حامد حمزه نژاد
معاون اجرایی سازمان سنجش اعلام کرد:

از امسال به بعد آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی(دانشگاه تربیت مدرس) در قالب آزمون ارشد سراسری وزارت علوم برگزار نخواهد شد و پذیرش رشته های گروه پزشکی دانشگاه تربیت مدرس از طریق آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سالهای بعد خواهد بود. لذا در دفترچه راهنمای آزمون ارشد وزارت بهداشت امسال(سال 92-91 ) علاوه بر دانشگاهها و مراکز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نام دانشگاه تربیت مدرس تهران نیز به چشم خواهد خورد. پیش از این زمزمه هایی مبنی بر ادغام آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی وزارت علوم با آزمون وزارت بهداشت بود که تا امسال عملی نشده بود. تنها ایراد موجود این خواهد بود که در سالهای قبل، داوطلبان یک رشته می توانستند با دو بار شرکت در آزمونهای ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت شانس خود را برای قبولی افزایش دهند ولی اکنون همه چیز به یکبار شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت بستگی خواهد داشت. از سوی دیگر، کسانی که اضطراب کمبود زمان برای آزمون تربیت مدرس بهمن ماه امسال را داشتند از این بابت آسوده خاطر شدند زیرا از امروز تا آزمون ارشد وزارت بهداشت سال بعد(92-91) فرصت زیادی خواهند داشت. لذا توصیه می کنیم از امروز و بدون هیچ نا امیدی و با تهیه منابع مفید و معتبر، مطالعه خود را برای این آزمون آغاز نمایید.

زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت: اسفند ماه امسال

زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت: اواخر خرداد سال بعد

منبع:سایت علوم پزشکی دات کام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۰ ، ۲۰:۵۹
حامد حمزه نژاد

وضعیت انسان پس از نوشیدن نوشابه

۱۰ دقیقه بعد:

۱۰ قاشق چای‌خوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، طعم آن را کمی می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

 ۲۰ دقیقه بعد:

قند خون‌تان بالا می‌رود و منجر به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

 ۴۰ دقیقه بعد :

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده؛ مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

 ۴۵ دقیقه بعد :

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز، که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین منجر به ایجاد سرخوشی می‌شود.

بعد از ۶۰ دقیقه :

اسید فسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

 

مدتی بعد :

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و رویی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر :

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد.

تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۰ ، ۲۰:۳۶
حامد حمزه نژاد