بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

ممنوعیت عرضه قلیان و تنباکو در قهوه‌خانه

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۱۹ ب.ظ

  به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، نامه‌ وزارت کشور در سال ‌86 را مبنی بر اینکه استفاده از قلیان در قهوه‎خانه‎ها مجاز است و فرماندهی انتظامی فقط از ارائه قلیان با تنباکو‌های اسانس‌ دار در قهوه‌خانه‌ها جلوگیری کند، غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.براساس این گزارش،در متن رای شماره ‌311 هیات عمومی دیوان عدالت اداری آمده است، مطابق قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب ‌15 شهریورماه 1385 و آیین‎نامه اجرایی قانون مذکور، عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع اعلام شد و به موجب ماده ‌18 قانون مزبور، تصویب آیین‎نامه اجرایی قانون به هیات وزیران محول شده است. براساس مواد متن رای شماره 311 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، هیات وزیران نیز به موجب بند ‌8 ماده‌ یک آیین‎نامه اجرایی قانون، قهوه‎خانه‎ها را در زمره اماکن عمومی قلمداد کرده است. در قانون و آیین‎نامه اجرایی آن بین توتون و تنباکوی اسانس‌دار و فاقد اسانس تفاوت و تفکیکی لحاظ نشده است. بر اساس نامه شماره ‌11/‌1/‌160101مورخ هفتم اسنفدماه ‌1386 وزیر وقت کشور مبنی بر مجاز بودن ارایه قلیان در قهوه‎خانه‎ها و ممنوعیت عرضه‌ قلیان صرفا با توتون‌های اسانس‌دار به دلیل اینکه عرضه قلیان در قهوه‎خانه‎ها با هر نوع توتون و تنباکو توسط قانونگذار منع شده است، با استناد به بند یک ماده ‌19 و ماده ‌42 قانون دیوان عدالت اداری، رای به ابطال آن حکم صادر و اعلام می‎شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۸/۱۵
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۲)

۰۸ آذر ۹۰ ، ۱۱:۱۰ مجتبی حیدری
با سلام به وبلاک من یک سری بزن
به نظر من بهتر است یک جایی برای این افراد در نظر گرفته شود. در غیر اینصورت تسری پیدا می کنه به خانه ها پارک ها و سایر اماکن. مردم که همه به یک شکل تفریح نمی کنند هر چند که ما خوشمان نیاید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی