بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

نشت گازوئیل در چشمه های «بزنجان»

سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۱، ۰۴:۲۲ ب.ظ
بخصوص در منطقه سر تل چاه ها مملو از گازوئیل شده نکته قابل توجه اجرای عملیات تخلیه چاه ها از گازوئیل است که تنها دو ساعت پس از تخلیه چاه ها بار دیگر چاه های آب مملو از گازوئیل شد.
    آلوده شدن شدید منابع آب زیرزمینی بزنجان در حالی روی داده است که تنها منبع تامین آب کشاورزی این شهر و باغ های وسیع گردو، میوه و مزارع، آب های زیرزمینی است.
    
    منبع نشت گازوئیل مبهم است
    البته مسئولان محلی بزنجان و شهرستان بافت نیز طی این مدت بیکار نبوده اند و بازدیدهای خانه به خانه، بررسی پمپ بنزین و حتی حفر کانال به سمت مناطق احتمالی نشت گازوئیل و تخلیه چاه های آب ازجمله اقدامات صورت گرفته است، اما هیچ یک از این موارد به نتیجه قطعی نرسیده است.
    میزان آلودگی رودخانه، چشمه و قـــنات های بزنجان هر روز بیشتر می شود و به گفته مردم محلی خاک باغ ها و مزارع نیز آلوده شده است.
    آنچه که بیش از پیش نگرانی های زیست محیطی را افزایش می دهد این است که رودخانه بزنجان از سرشاخه های رودخانه بزرگ و دائم هلیل رود در استان کرمان است که به سد جیرفت ختم می شود و آب بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی جنوب کرمان را تامین می کند.
    فرماندار بافت در اظهارنظری درخصوص وضع آب های زیرزمینی بزنجان گفته است که با وجود اقدامات انجام شده همچنان دلیل بروز این پدیده مشخص نیست.
    محمدعلی بهروز افزود: نشت گازوئیل آب های منطقه را آلوده کرده و گروه های مختلفی از دستگاه های مربوط بررسی های لازم را به صورت ویژه برای علت یابی این مساله در دستور کار قرار داده اند.
    وی ادامه داد: به نظر می رسد با بررسی های صورت گرفته بزودی دلیل بروز این مشکل اعلام خواهد شد.

    اما دلیل این امر هر چه باشد پس از گذشت روزها از نشت گازوئیل امروز شاهد خسارت جبران ناپذیر زیست محیطی به رودخانه و محیط زیست بزنجان از یک سو و از سوی دیگر به منابع خاک و آب شهر هستیم.


 روزنامه جام جم، شماره 3604 به تاریخ 21/10/91، صفحه 15 (ایران زمین) 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۲
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی