بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

سوزاندن آخرین راه پخش نشدن مواد شیمیایی

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۷:۴۴ ق.ظ

کیمیا عبدالله پور: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آخرین راه حل پخش نشدن مواد شیمیایی MTBE ( مواد افزودنی به بنزین ) کشتی 'استولت وولور' که در ابهای خلیج فارس حال سوختن است ، سوزاندن تمام کشتی به همراه مخازن مواد شیمیایی است.

کشتی استولت وولور حامل 13 هزار تن مواد شیمیایی MTBE بامداد پنج شنبه گذشته در 40 مایلی ابوعلی ( عربستان سعودی ) و در فاصله 70 مایلی بحرین دچار حریق شد و همچنان در حال سوختن است.

' عبدالرضا کرباسی ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بر اساس آخرین اطلاعات میمک ، شش لنج بزرگ کشتی را که در حال سوختن است روی آب می کشند و با پاشیدن آب سعی در خاموش کردن و خنک نگه داشتن کشتی و مخازن MTBE دارند .

' کنوانسیون ' میمک ' و گروه امداد و نجات 'مرکو' یک بازوی اجرایی راپمی ( سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی ) است و عمدتا با افرادی که در دل دریاها آلودگی ایجاد می کنند مقابله می کند و علاوه بر آن امداد و نجات نیز در دستور کار کنوانسیون میمک قرار دارد.

وی با بیان اینکه با گذشت چهار روز از بروز آتش سوزی این کشتی همچنان در حال سوختن است اظهارداشت: در حال حاضر هشت متخصص بین المللی مواد شیمیایی از سوی 'میمک' به منطقه اعزام شدند تا اوضاع مواد شیمیایی موجود در کشتی را بررسی کنند .

وی اظهارداشت: همچنین حدود 17 هزار و 850 کیلوگرم کف خاموش کننده نیز به منطقه حمل شده است تا با کمک آب دریا و این کف ها آتش مهار شود اما به دلیل وزش شدید باد ( 100 کیلومتر در ساعت ) عملیات با کندی پیش می رود و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوا این تیم هشت نفره تلاش می کند روی عرشه کشتی برود تا از نزدیک وضعیت مخازن را بررسی کند.

کرباسی گفت: به نظر میمک مهار آتش در این شرایط بسیار دشوار است اما با تمام این سختی پیشرفت تاکنون قابل ملاحظه بوده است و این نهاد امیدوار است در یک و یا دو روز آینده آتش را مهار کند.

وی با بیان اینکه مواد شیمیایی هنوز وارد آب نشده است اظهار داشت: امیدواریم آتش سوزی هر چه زودتر مهار شود تا مواد شیمیایی وارد آبهای خلیج فارس نشود زیرا این مواد شیمیایی که از مشتقات نفت است در طبیعت ماندگاری زیادی دارد و استفاده از آن بسیار خطرناک است .

کرباسی افزود: این مواد شیمیایی چون موادی آلی است دیر در آب تجزیه و موجب تخریب محیط زیست دریایی می شود به طوری که درصد آسیب رسانی این مواد به طبیعت از نفت بیشتر است .

وی گفت: این مواد شیمیایی همچنین موجب کم شدن اکسیژن موجود در آب می شود که از بین رفتن آبزیان و تخریب محیط زیست را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: یکی از راه های مقابله با این مواد شیمیایی تزریق اکسیژن به منطقه ای است که توسط این مواد آلوده شده باشد اما اگر در آبهای خلیج فارس پخش شود با این حجم زیاد آب دیگر تزریق اکسیژن معنایی ندارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت : بهترین و به عبارتی آخرین راه حل جلوگیری از پخش نشدن مواد شیمیایی در آب این است که تمام کشتی به همراه مخازن موجود در آن با اشتعال بالایی و به صورت کاملا کنترل شده سوزانده شود تا از نفوذ و نشت مواد به داخل آب جلوگیری شود.

منبع مطلب:

http://www.mozh.org

 

 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۰۷
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۲)

۰۷ فروردين ۹۱ ، ۰۷:۴۹ گروه ترجمه پرشین
سلام، گروه ترجمه پرشین آماده انجام پروژه های ترجمه شما می باشد.
لطفا در صورت تمایل به تبادل لینک، ما را به نام گروه ترجمه پرشین لینک کرده و در قسمت نظرات بگویید شما را به چه نامی لینک کنیم.
نوروزتان پیروز
ای کاش فدک این همه اسرار نداشت / ای کاش مدینه در و دیوار نداشت

فریاد دل محسن زهرا این بود / ای کاش در سوخته مسمار نداشت

کاش قلبم به قبرش راه داشت / کاش زهرا هم زیارتگاه داشت

.سلام به روزم منتظرحضورگرم شما و نظراتتون هستم. یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی