بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

روز ملی بهداشت محیط

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰۷:۴۹ ب.ظ
تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت 11 اسفند ماه، روز ملی بهداشت محیط اعلام کرد: بهداشت محیط به فرایند ارزیابی، تصحیح، کنترل و پیشگیری از عواملی در محیط می پردازد و می تواند بر سلامت نسل کنونی و آینده اثرات ناگواری داشته باشد.به گزارش روز یکشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 'مرضیه وحید دستجردی' در این پیام آورده است: بسیاری از بیماری ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان


با محیط زندگی اوست که با افزایش آلاینده های محیطی افزایش چشمگیری داشته است.وزیر بهداشت در این پیام بیان کرده است: توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می­یابد اما محور هر توسعه پایداری، انسان سالم است.
وزیر بهداشت در پیام خود خاطرنشان کرده است: حفظ دستاوردهای نظام سلامت کشور و حفظ و ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت در مسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سالم را در پی دارد.
دستجردی افزوده است: رشد روز افزون پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و فناوری و افزایش آلاینده ها خطرات بسیاری را متوجه انسان می­کند؛ بنابراین ارایه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط برای پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، ضرورتی انکار ناپذیر است.
وزیر بهداشت تصریح کرده است: تغییر الگوی مصرف از منابع طبیعی به منابع مصنوعی از جمله استفاده از سموم دفع آفات در گستره وسیع در کنار بروز پدیده های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، گرم شدن جهان، باران های اسیدی، تخریب لایه ازن و همچنین بروز بیماری های نوظهور موجب تحمیل بار مضاعفی بر مسئولیت های بهداشت محیط در جامعه امروزی شده است.
دستجردی یادآور شده است: مهندسی بهداشت محیط در کشور به عنوان یک فعالیت منسجم قدمتی بیش از نیم قرن دارد.
وی تاکید کرده است: 11 اسفند - روز ملی بهداشت محیط - نقطه عطفی در برنامه­های بهداشت محیط محسوب می شود و می تواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاری های بین بخشی و حمایت مسئولان باشد.
منبع:ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۱۱
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی