بهداشت و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

مطالب مرتبط با مهندسی بهداشت محیط و محیط زیست

بهداشت و محیط زیست

آدرس وبلاگ قبلی :
Http:// hamedenviro. Blogfa.com

آخرین نظرات

مخلوط خطرناک مایع سفید کننده و جوهر نمک

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۹، ۰۸:۱۶ ب.ظ
یکی از مواردی که آسیب جدی به ریه می­رساند، استنشاق اسید است و متاسفانه برخی از خانم­های خانه­دار برای از بین بردن لکه های کاشی­ها به مواد شوینده، ‌وایتکس اضافه می­کنند و گاهی نیز وایتکس را با جوهر نمک، ‌در فضای بسته، ترکیب می­کنند که استنشاق بخار متصاعد شده از این ترکیب، آسیب جدی و جبران ناپذیر به ریه­ها وارد می­سازد.
وی با بیان این که از ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گاز کلر متصاعد می­شود و کلر هم تبدیل به اسید کلریدریک می­شود، گفت: افرادی که در معرض استنشاق این ترکیب قرار می­گیرند با علایمی مانند آسم، تنگی نفس و خس­خس سینه مواجه می­شوند.
معاون تحقیقات وزارت بهداشت و فوق تخصص ریه ادامه داد: گرچه این علایم با درمان دارویی به طور موقت برطرف می­شود اما این علایم در آنها باقی می­ماند و هیچگاه بهبودی کامل حاصل نمی­شود و آنان باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.
قانعی با اشاره به اینکه 300 نفر بیمار ریوی بر اثر استفاده بی رویه از مواد اسیدی و ترکیب خطرناک وایتکس و جوهر نمک به طور مداوم و مستمر به یکی از کلینیک­های فوق­تخصصی ریه برای درمان مراجعه می­کنند، به هم­وطنان توصیه کرد که از مواد شوینده در حد نیاز و ضرورت استفاده کنند و از این مواد اسیدی در هوای بسته استفاده نکنند.
وی با تاکید براین که مبتلایان به بیماری آسم و آلرژی و نیز کسانی که ریه­های حساسی دارند به هیچ عنوان نباید از مواد اسیدی مانند وایتکس و یا هر ماده اسیدی پاک­کننده دیگر برای شست و شو استفاده کنند،‌ گفت: افرادی هم که مبتلا به وسواس هستند باید وسواس خود را درمان کنند و افراد دیگر تا حد ممکن کمترین استفاده را از مواد اسیدی داشته باشند و درصورت استفاده،‌ حتما به استاندارد بودن مواد مورد استفاده توجه داشته باشند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۱۱
حامد حمزه نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی